Izložba na otvorenom VEDRAN RUŽIĆ : MOGUĆE NEMOGUĆE

0
969

 

VEDRAN RUŽIĆ : MOGUĆE NEMOGUĆE,  dvorište Studija i park Galerije Antuna Augustinčića, Klanjec,  29. I. – 31. III. 2021. – izložba u okviru programa VR moguće nemoguće u Noći muzeja ’21

 

U dvorištu Studija i parku Galerije Antuna Augustinčića u Klanjcu, od petka 29. siječnja 2021. godine u 18 sati, u okviru Noći muzeja ’21 – 16. (digitalne) Noći muzeja – započinje izložba na otvorenom Vedrana Ružića Moguće nemoguće, a može se razgledati – sukladno važećim epidemiološkim mjerama – do 31. ožujka 2021.

 

Vedran Ružić, profesionalni džez glazbenik (kontrabas i bas gitara), slikar i multimedijalni umjetnik, rođen je 26. kolovoza 1986. godine u Rijeci. Već od najranije dobi iskazuje sklonost prema slikarstvu, no tijekom srednjoškolskog obrazovanja započinje svirati bas gitaru i baviti se glazbom. Zapravo samouk – jedino formalno glazbeno obrazovanje stekao je 2009. godine pohađajući Koruški državni konzervatorij u Klagenfurtu – s vremenom je postao vrstan glazbeni profesionalac. Nakon niza godina sudjelovanja u različitim projektima, 2015. godine izdao je svoj prvi autorski džez album Night Speaking, a 2016. godine stvara projekt Spiritual Market u kojemu objedinjuje džez glazbu i art film, u kojemu se okušao i u ulozi glumca i koscenarista. Kvalitetu istoimenog albuma prepoznala je i struka, pa je 2017. godine nominiran za našu najugledniju glazbenu nagradu Porin u dvije kategorije (najbolja džez skladba i najbolji džez album) te ju je i osvojio u kategoriji najboljeg džez albuma. S ciljem da u svakom novom autorskom projektu glazbu poveže s nekim drugim oblikom umjetnosti, 2019. godine izdaje svoj treći autorski album Libertin (koji u izvedbama uživo povezuje džez kvartet i tri suvremena plesača u svojevrstan džez teatar), a 2020. je godine (u jeku pandemije) uživo snimio i najnoviji album Forbidden Live.

                    foto: B. Pejković.

Uz profesionalno bavljenje glazbom, od 2010. godine sve češće uzima u ruke kist te se 2013. godine upisuje na Akademiju primijenjenih umjetnosti u Rijeci, smjer slikarstvo, gdje 2018. godine stječe titulu magistra primijenjenih umjetnosti diplomskim radom Povezivanje glazbe i slikarstva. Obuzetost tom vezom pasionirano iskazuje u mediju slikarstva, a odnedavna – o čemu svjedoči sadašnjim okolnostima nadahnuta i snažnim kiparskim senzibilitetom prožeta serija radova Forbidden Melody – i u mediju skulpture. Do danas je priredio 22 izložbe u Hrvatskoj i 5 izložaba u inozemstvu te sudjelovao u 9 skupnih izložaba.

Osim spomenute nagrade Porin, osvojio je dvije nagrade Status za najboljeg džez basista i džez kontrabasista (2012. i 2020.), nekoliko Godišnjih nagrada za doprinos kulturi – Primorsko-goranske županije (2018.), Grada Opatije (2018.) i Općine Matulji (2015. i 2018.) –  te Posebno priznanje Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci (2018.).

Član je udruga HZSU, HUOKU, HGU, HDLU i HDLU Rijeka, a živi i stvara u selu Zvoneća u zaleđu Opatije.

foto: B. Pejković

Moguće nemoguće izložba je koja se temelji na Vedranovu skorašnjem ciklusu Forbidden Melody, koji je – kako sām kazuje – nastao u izolacijskoj atmosferi trenutne situacije u svijetu. Umjetnika u čestim trenucima marginalizira politički pogled, no prednost je u cijeloj zagušljivoj situaciji to što je umjetnik naviknut na ovakvo stanje odnosa politike prema pojedincu te iz te boli opažanja izvlači pozitivnu tišinu, koja počesto bode život poput bodljikave žice. U ovim trenucima umjetnik je poput emigranta koji pokušava naći spas u svojemu radu te ga na bilo koji način izvući na vidjelo i tako spasiti od tišine. Ono što je svim tim radovima zajedničko jest da su odreda ili asamblaži i modificirani redimejdi, izrađeni od materijala i predmeta pronađenih u svojih nekoliko kvadrata života, … naizgled odbačenih materijala kojima mi određujemo imaju li oni i dalje svoju vrijednost ili su izgubili svoju svrhu postojanja, ili su izrađeni od materijala što ga je autor sačuvao za »crne dane«.

Neke od tih radova pokazujemo iza prozora na ulazu našeg Studija (Fragmentirano distanciranje i Priručnik za armirani beton) te iza ostakljenih radioničkih vrata u dvorišnom dijelu zgrade (Svaki odnos s društvom podrazumijeva donekle gubitak slobode, Zabranjena melodija i 22. 3. 2020. Earthquake in Forbidden Melody City, uz projekciju njegovih koncertualnih art projekata Spiritual Market i Libertin), a neke radove autor prerađuje i reinterpretira ili ponovo stvara, kako bi bili pogodni za izlaganje na otvorenom prostoru dvorišta u kojem je gro izložbe (Korona u glazbi II, Pasija, Moje pjesme, moji snovi, Krug u četiri takta, Bodljikava žica u četiri takta, Totem Jenga II, Zid u čestim slučajevima ima značenje bodljikave žice IV, Šablona, Simbioza).

Izložba se od našeg novog Studija proteže i do naše stare Galerije, u čijim se trima parkovnim fontanama uz Augustinčićeve skulpture (Majka s djetetom, Manekenpis, Dječak s ribom) ugnježđuju instalacije od bodljikave žice Vedrana Ružića, a jedna obrasta pergolu na paciju (Daleko, Vrčina, Blizu; Pergola), grebući svijest o njenoj potrebitosti i potrebnosti.

A u Noći će se muzja svim prostorima izložbe razlijegati autorska glazba Vedrana Ružića.

Izložbu smo ostvarili uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Da biste se u zimskoj noći na otvorenom osjećali što je moguće ugodnije pomoći će nam Kulturni centar Klanjec, a dimenziju koja priliči 16. (digitalnoj) Noći muzeja priskrbit će joj Hrvatska radiotelevizija. Na tome smo im svima zahvalni.

No, zahvalnost nadasve zaslužuje Vedran Ružić pruženu nam priliku da zajedno s njim nemoguće činimo mogućim, da odgovorno prevladavamo pošasti, elementarne i ine nepogode, zidove, bodljikave žice i tišine.

 

Voditelj GAA:

Božidar Pejković, viši kustos

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here