Centar kulture predstavlja fotografije Stele Mutavdžije.
Radove Stele Mutavdžije karakterizira crno bijela fotografija koja dominira cjelokupnom serijom. Na fotografijama se često nalaze motivi ljudi stavljenih u svakodnevni prostor koji oživljavaju trenutak i lokaciju koje nerijetko ne zamjećujemo. Određene fotografije kao što je “Memento mori’’ su u potpunosti isplanirane i uslikane u galeriji Siscia Obscura uz pomoć njenog vlasnika i voditelja, Miroslava Arbutine –Arbea. Fotografija je inspirirana post mortem dagerotipijom iz viktorijanskog doba i masovnom konzumacijom društvenih medija. Stela o toj fotografiji kaže: “Provodimo ogromnu količinu sati na društvenim medijima oblikujući svoj virtualni život i revno prateći tuđe dok nam vrijeme curi kroz prste. Ta poruka iskomunicirana je putem simboličnosti. Model na fotografiji drži okvir u kojemu se nalazi tablet. Parola napisana na tabletu, kao i u vrijeme baroka, sugerira prolaznost vremena (koje nam također prolazi na društvenim mrežama). Memento mori na latinskom znači ‘Sjeti se smrti’, odnosno, podsjeća nas da je život prolazan.”
Fotografija ‘’Tekuća tuga’’ je produkt eksperimentiranja sa staklenim bocama raznih oblika i veličina napunjenih vodom. Fotografija se odnosi na današnju realnost mnogih – alkoholizam iza kojeg se krije nemogućnost podnošenja svakodnevice i potreba za bijegom od stvarnosti. Model na fotografiji u poraženoj i iscrpljenoj pozi prividno je zarobljen unutar boce, pritom iznimno deformiran, što također simbolizira deformirajuće utjecaje alkohola na stvarnost pojedinca.
Neke fotografije nastale su spontano i u trenutku kao što je “Javno privatna” koja je nastala na plaži u Rovinju. Na plaži je bilo kupača što je objašnjenje imena fotografije – ‘Javno privatna’. Isto tako fotografija “Mama” nastala je spontano. Vijugave grane podsjećaju i na krvne žile ali i na ‘Drvo života’ koje predstavlja povezanost s obitelji i precima, ima zamršenu mrežu grana koja predstavlja rast i širenje obitelji kroz mnoge generacije.
Fotografije “Bijeg” i “Benjamin” nastale su u sklopu fotoradionice Proširena polja interpretacije 2019. koju je vodio Stanko Abadžić. Na fotografiji ‘Benjamin’ autorica je nastojala postići da okrenuti čamac svojim oblikom i smještajem na kompoziciji promatračevo oko vodi do subjekta, te ga time i dodatno ističe.
O autorici: Stela Mutavdžija rođena je u Sisku 1997. godine, odrasla u selu pored Siska, Letovaniću. Završila je preddiplomski studij sociologije. Imala je veći interes prema psihologiji koju upisuje 2019. godine. Fotografija joj je primarni hobi s kojim se bavi u slobodno vrijeme, te joj ponekad posluži i kao studentski izvor zarade.
Fotografijom se počela baviti postupno. Prvo u adolescentskoj dobi lutajući gradom s prijateljicama i fotografiranje prvo s mobitelom, a nakon toga s jednostavnom verzijom ondašnjeg digitalca. S vremenom interes joj je postupno rastao te je kroz godine upoznavala sve više ljudi (mladih, starih i svih između) koji se bave fotografijom amaterski, profesionalno ili su već bili priznati fotografi ili fotografkinje u Hrvatskoj.
Velika prekretnica nakon koje se počela intenzivnije baviti fotografijom bilo je sudjelovanje u Fotomaratonu Industrijska baština Siska 2018. koju je održao voditelj Foto galerije Siscia obscura Miroslav Arbutina – Arbe. Nakon tog fotomaratona počela se prijavljivati na brojne radionice, seminare i natječaje. Sudjelovala je u radionici cijanotipije održanoj u Živom Ateljeu DK koju je vodio Saša Kralj. Sudjelovala je u ULUPUH-ovoj radionici fotografije Proširena polja interpretacije 2019. koju je vodio Stanko Abadžić. Bila je dio izložbe Tradicija Posavine održanu u Kulturnom centru braće Radić u Desnom Trebarjevu s vodećom fotografijom na izložbi te je 2020. godine sudjelovala u sedmodnevnom fotografskom seminaru Fotosofia 15 kojeg vodi Damir Hoyka. Iako studira psihologiju, na prvoj i drugoj godini studija upisala je izborne kolegije iz fotografije na Grafičkom fakultetu u Zagrebu Primijenjena fotografija kojega vodi doc. dr. sc. Miroslav Mikota i Fotografski procesi kojeg vodi doc. dr. sc. Rahela Kulčar.
Na 8. Salonu crno bijele fotografije (Galerija Filodrammatica, Rijeka) održanog 2022. godine osvojila je 3. nagradu i pohvalu za fotografije Roberta Mapplethorpe i Pod kontrolom. Na natječaju Svijet oko nas – 2021 (Centar vizualnih umjetnosti ‘Batana’ Rovinj) osvojila je pohvalu za fotografiju Bijeg. Te je na XVII. Izložbi fotografije 2022. ‘Žena’ (Foto klub Color Rijeka) osvojila pohvalu za fotografiju Mama.
Povremeno zarađuje fotografirajući. Njezino područje rada je crno-bijela umjetnička fotografija. Nema najdražu kategoriju no prema učestalosti motiva na fotografijama ponajviše se ističu portreti, autoportreti te arhitektura i živa priroda. Svjesna da je potrebno mnogo iskustva (bilo životnog, bilo fotografskog) kako bi se netko doista mogao nazvati umjetnikom stoga sebe primarno gleda kao umjetnicu u nastajanju.
Uz psihologiju, fotografija joj je druga ljubav te ih ponekad uspijeva i spojiti. Među daljnjim i primarnim ciljevima želja joj je učiti o fotografiji i istraživati mnoga područja koja ona nudi, sakupljati nova iskustva kroz praksu, suradnju i druženje s novim ljudima. Kroz svoj daljnji rad voljela bi uže povezati brojna područja iz psihologije s fotografskom umjetnošću.
Društvene mreže:
Instagram: https://www.instagram.com/_velvetclouds_/
Fotosofia.info: https://www.fotosofia.info/Profil.aspx?uName=dmVsdmV0Y2xvdWRz_b64_
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/stelamu/
Email: smutavdzi@gmail.com