Fotografija naslovnice: Autoportret
PORTRETNA FOTOGRAFIJA
Slikanje, fotografiranje lica i pogleda susret je pogleda, interakcija, komunikacija. Ta interakcija je ono što me fascinira iznad svih fotografskih motiva, uhvaćeni pogled. Šalili su se pioniri otkrića nepoznatih krajeva i primitivnih domorodaca, koji se nisu željeli fotografirati da im ne bi uzeli dušu. Jesu li bili u krivu?
Danomice okom fotoaparata vrebam i hvatam onaj djelić sekunde kada pogled mog modela otkrije nešto više, kada mu / njoj se omakne onaj skroviti dio duše, koji površni promatrač u očima drugog nikad neće prepoznati. Uhvaćen pogled, uhvaćen je, zamrznut, pa ako hoćete, i ukraden, djelić duše modela.
(Zdenko Balog, 2018.)
LICA – POGLEDI
Kroz ovu izložbu ‘Lica – Pogledi’, Balog još jače razrađuje taj koncept suodnosa, odnosa koji gradi fotograf sa modelom. Taj odnos je odnos povjerenja i razotkrivanja; bez rukavica. Fotograf u toj situaciji mora prodrijeti u psihu osobe kako bi izvukao željeno na površinu. U tom procesu poza ima drugačiji smisao, ona je nužna. Najteže je to dobiti portretnom fotografijom. Dok je slikar mogao štošta fingirati u slikanju portreta, kod prave portretne fotografije tog luksuza nema. Fotografija je medij s trenutnim ishodom – ona kasnije može biti dorađena, ali ono što dobijemo u prvom trenutku, to je to. Balog to zna, majstorski se snalazi u tom procesu dolaska do kvalitetne fotografije. Balogu je bitna komunikacija s modelom i zna da ona suštinski određuje kvalitetu fotografije, nije tu bitna ni kvaliteta uređaja niti izgled modela.
(Saša Živković, iz predgovora izložbe ‘Lica – Pogledi’, Križevci 2018.)
web: https://photobyzdenkobalog.com/